KLARNET TY WARIACIE

„Klarnet – ty wariacie”, to tytuł kolejnego koncertu w ramach XIX Letniego Salonu Muzycznego – Bażantarnia 2016.

Tytułowy instrument, to domena Andrzeja Wojciechowskiego (na zdjęciu), absolwenta Akademii Muzycznej im. S.Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Bogdana Ocieszaka (dyplom z wyróżnieniem). Brał udział w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez takie osobowości jak: Andrew Marriner, Jean-Marc Fessard, Walter Vitek, Wojciech Mrozek, Brenno Ambrosini, Joseph Fuster, Nicolas Baldeyrou, Antonio Saiote, Alessando Travaglini, Gabor Varga. W latach 2002-2003 studiował w klasie mistrzowskiej Joan Enric Lluna pod egidą Conservatori Superior De Musica w Castello. Wielokrotnie zdobywał nagrody i wyróżnienia na konkursach klarnetowych i kameralnych zarówno w kraju jak i za granicą. Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jako solista i kameralista koncertował w wielu krajach Europy oraz m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, RPA, Chinach i wielu miastach Polski. Aktualnie pierwszy klarnecista Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Stale współpracuje również z Polską Filharmonią Kameralną Sopot. Prowadzi niezwykle intensywną działalność kameralną. Wraz ze Sławomirem Wilkiem (fortepian) współtworzy formację InspiroDuo. Jest również członkiem Mozartowskiego Zespołu Basethornowego, Gdańskiego Tria Stroikowego oraz nietuzinkowego, znanego w Elblągu, zespołu Zagan Acoustic, specjalizującego się w wykonywaniu muzyki z pogranicza jazzu, folku czy world music. Od 2014 roku jest adiunktem klasy klarnetu w gdańskiej Akademii Muzycznej. W tym samym roku dołączył do grona „Muzyków Selmera”. Od 2015 roku pełni funkcję profesora gościnnego uniwersytetu Ning Xia University w Yin Chuan.

W Bażantarni Andrzejowi Wojciechowskiemu towarzyszyć będą:

Mateusz Mroczek - naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku siedmiu lat. Ukończył Akademię Muzyczną w Poznaniu oraz Konserwatorium Królewskie w Brukseli. Stypendysta programu Socrates Erasmus w HfM w Wuppertalu oraz stypendysta Rządu Belgijskiego. Finalista Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego Jeunesses Musicales w Bukareszcie ( 2005 ). W latach 2008-2012 etatowy muzyk Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. W roku 2011 pełnił funkcję drugiego koncertmistrza Opery Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Od 2013 związany z Polską Filharmonią Bałtycką w Gdańsku.

Piotr Kwaśny (skrzypce) - dzięki stypendiom ukończył Curtis Institute of Music w Filadelfii w Stanach Zjednoczonych (prof. Yumi Scott i prof. Ida Kavafian) oraz Musikhochschule w Lubece w Niemczech u prof. Shmuela Ashkenasiego. W uczelni tej ukończył również studia podyplomowe w klasie prof. Wilfrieda Laatza. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi gdzie dyplom uzyskał pod kierunkiem prof. Iwony Wojciechowskiej. Kameralistykę studiował m.in. w Filadelfii u Petera Wiley (Trio Beaux Arts), Michaela Tree (Kwartet Guarneri) i Josepha Silversteina (Boston Symphony) oraz w Lubece u Waltera Levina (Kwartet LaSalle). Laureat nagród m.in. na konkursie im. Y. Menuhina w Anglii. Od września 2014 r. związany jest z Polską Filharmonią Bałtycką im. F. Chopina w Gdańsku. Stale współpracuje z pianistą Michałem Drewnowskim oraz założonym przez niego zespołem New Art Chamber Soloists, jako I skrzypek. Brał udział w festiwalach muzycznych Schleswig-Holstein, Montpellier, w Festiwalach Brahmsowskich w Lubece oraz w Festiwalu Chopin nad Nettą. Był stypendystą Fundacji Ewy Czeszejko-Sochackiej, a w latach 2003-07 Fundacji Oscara i Very Ritter w Hamburgu. Uczestniczył w kursach mistrzowskich u Schlomo Mintza i Eduarda Gracha w Izraelu, Thomasa Brandisa (Berliner Philharmoniker) w Niemczech oraz w kursie kameralistyki pod kierunkiem Shmuela Ashkenasiego (Kwartet Vermeer) w Holandii.

Błażej Goliński - w roku 2002 z wyróżnieniem ukończył Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie wiolonczeli prof. Romana Sucheckiego. Uczestnik Mistrzowskich Kursów Interpretacji oraz Lekcji Mistrzowskich  u takich pedagogów jak: Roman Suchecki, Mischa Maisky, Ivan Monighetti, Victoria Yagling, Angelika May, Roman Jabłoński. Prowadzi ożywioną działalność koncertową. Jako kameralista występował m.in. podczas trzech kolejnych edycji Forum Witolda Lutosławskiego (Filharmonia Narodowa w Warszawie) brał udział w III Festiwalu Muzyki Kameralnej w Gdańsku. Wykonywał muzykę kameralną z tak znakomitymi muzykami jak: Jan Stanienda, Mirel Jancovici, Robert Kabara, Marek Toporowski, oraz jako członek Kwartetu Smyczkowego Dafo. W latach 2001 - 2005 współpracował z Orkiestrą Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa – Sinfonietta Cracovia, gdzie zajmował stanowisko koncertmistrza grupy wiolonczel. Z zespołem tym występował m.in. na Festiwalu Pablo Casalsa (Puerto Rico), na Schleswig Holstein Musik Festival (Niemcy), na Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena (Kraków), na Festiwalu Ignacego Jana Paderewskiego (Bydgoszcz). Wraz z orkiestrą uczestniczył w Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim Lorina Maazela oraz w Mistrzowskim Kursie Dyrygenckim Christopha Eschenbacha. Na stałe związany jest z gdańską Orkiestrą Kameralną „Hanseatica”, w której pełni funkcję koncertmistrza grupy wiolonczel. Zespół ten otrzymał Pomorską Nagrodę Artystyczną w roku 2004 w kategorii Debiut Roku. Nagrana z młodym pianistą jazzowym Sławkiem Jaskułke płyta (2004r.) otrzymała nominację do nagrody muzycznej „Fryderyk 2005”. Jest laureatem wielu konkursów, m.in. konkursu Bachowskiego w Gdańsku (2000r.) - otrzymał II nagrodę w kategorii „Muzyka Kameralna”, oraz III nagrodę w kategorii „Muzyka Solowa”. Na VII Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. Dezyderiusza Danczowkiego (Poznań 2002r.) otrzymał wyróżnienie. Jako członek Kwartetu Fortepianowego DALÍ był finalistą Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej Premio Vittorio Gui (Florencja, 2008). Jako student dwa razy z rzędu otrzymał Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W roku 2003 otrzymał Nagrodę Prezydenta Miasta Gdańsk dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury. W latach 2002 - 2010 asystent, a od 2010r. adiunkt w Katedrze Instrumentów Smyczkowych oraz Katedrze Kameralistyki w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Od roku 2004 na stałe związany jest również z Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, w której od roku 2009 piastuje stanowisko koncertmistrza grupy wiolonczel.

Krzysztof Komendarek - Tymendorf od wielu lat należy do grona cenionych polskich altowiolistów młodego pokolenia. Pochodzi z rodziny o głębokich tradycjach muzycznych, jest potomkiem wybitnego polskiego kompozytora Michała Kleofasa Ogińskiego. W 2012 r. ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. S. Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Ireny Albrecht, jest laureatem licznych nagród. Współzałożyciel i muzyk w zespołach Balthus Quartet oraz Duo del Gesù, a ponad to współpracował kameralnie również z takimi artystami jak: Tytus Wojnowicz, Christoph Hartmann, Bartosz Koziak, Avri Levitan czy NeoQuartet. Dyrektor EURO Chamber Music Festival w Gdańsku oraz ambasador ogólnopolskiej kampanii społecznej Save the Music.

Na kontrabasie towarzyszyć będzie gdański artysta Sebastian Wyszyński.

W tym roku, z okazji jubileuszu 50-lecia Elbląskiego Towarzystwa Kulturalnego, patronatem honorowym objął Letni Salon Muzyczny Prezydent Elbląga Witold Wróblewski a nasz projekt realizowany jest przy współudziale finansowym samorządu miasta Elbląg.

Patronat medialny, to Elbląska Gazeta Internetowa PortEl.pl; Elbląska Dziennik Internetowy Info.elblag.pl; Dziennik Elbląski, Telewizja Elbląska i współpraca redakcyjna z RMF Classic.

Na widzów czeka też niespodzianka, czyli konkurs inspirowany Sienkiewiczem no i atrakcyjne nagrody.

Zapraszamy do muszli koncertowej w Bażantarni. początek  koncertu godz. 17.00

wstęp wolny

 

PTAKI MAJĄ FRAZĘ

Już w najbliższą niedzielę  zapraszamy na kolejny koncert XIX Letniego Salonu Muzycznego Bażantarnia 2016 a wystąpi zespół o intrygującej nazwie "Ptaki Mają Frazę". Jak sami mówią: „nazwa zespołu będąca dziełem przypadku - słowa wyrwane z kontekstu jednego z wielu pseudointeligenckich monologów członka zespołu na temat śpiewu ptaków. Młodzi muzycy po wielu latach poszukiwań swojej drogi muzycznej zanużeni w jazzie zachodnich mistrzów w końcu dzięki mocy niewidzialnej ręki wszechświata połączyli się, by reanimować ludzkie uczucia dla dobrej muzyki.  Ich paliwem jest niewyczerpana pasja i ambicja. Swoją drogę rozpoczęli pogrywając na ul. Długiej w Gdańsku do momentu kiedy właściciele pobliskich restauracji nie zaczęli rywalizować o nich miedzy sobą. W pewnym momencie stali się integralną częścią Gdańska (pojawia się o nich wzmianka w oficjalnym przewodniku po Gdańsku).  Swoje niesamowite oddziaływanie zawdzięczają wokalistce Danyah Ujazdowskiej hipnotyzującej swym głosem oraz saksofoniście Adrianowi Wysockiem. Połączenie tych dwóch temperamentów syntezuje Smooth Jazz, Jazz Pop, Soul. Ściśle trzymają się najmodniejszej dywizy amerykańskich jazzmanów "Jazz should be ear friendly”.

Danyah Ujazdowska – wokalistka, absolwentka wokalistyki jazzowej i muzyki rozrywkowej Gdańskiej Akademii Muzycznej z klasy Joanny Knitter oraz Cezarego Paciorka. Pomyślnie ukończyła The Summer Performance Program w prestiżowej uczelni Berklee College of Music w Bostonie. Kształciła się u Janice Gadsden Pendarvis oraz miała zaszczyt wystąpić w Avant Jazz Ensemble Neda Rothenberga, Balkan/Middle Eastern Fusion Ensemble Vesseli Stoyanova i Ricardo Manzon’s Salsa Ensemble. Wokalistka eksperymentuje na scenie muzycznej czerpiąc inspiracje ze swoich berberyjskich korzeni znajdując złoty środek pomiędzy muzyka przeszłości i przyszłosci.

Michał Ciesielski – fortepian; kompozytor, aranżer i pianista jazzowy. Ukończył z wyróżnieniem studia na specjalności Kompozycja i Aranżacja Jazzowa w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Leszka Kułakowskiego. Przez rok studiował w Instytucie Jazzu w Katowicach w klasie prof. Jacka Glenca. Obecnie na powrót związany z AM w Gdańsku jako pedagog i student fortepianu jazzowego w klasie prof. Włodzimierza Nahornego.

Ma na swoim koncie kilkadziesiąt autorskich kompozycji i aranży na przeróżne składy i w różnych stylistykach. Jest laureatem licznych nagród (Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski im. Krzysztofa Komedy w Słupsku, Europejskie Integracje Muzyczne w Żyrardowie, Fama 2011, RCK pro Jazz Festiwal, School & Jazz Festiwal). Jako pianista jazzowy występował z licznymi składami w całej Polsce, a także m.in. w Niemczech, Anglii, Rosji.

Adrian Wysocki – saksofon; student Jazzu, pierwszego roku Akademii Muzycznej w Gdańsku. Uczeń znakomitego saksofonisty Macieja Sikały. Jego improwizacja rzadko wykracza poza granice tonalności, a ilość dźwięków nigdy nie przytłacza słuchaczy. W brzmieniu najbliżej mu do Stan’a Getz’a. Zawsze stara się by improwizacja odzwierciedlała mowę w swej abstrakcyjnej logice. Zaczynał od występów w kawiarniach i restauracjach, obecnie ma za sobą mnóstwo koncertów w wielu klubach muzycznych.

Krzysztof Narodowski – perkusja; jak o sobie mówi muzyk w mundurze. Ukończył klasę perkusji ad. Mirosława Adrjanczyka na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Swój kunszt gry na perkusji szkolił m.in. u Kazimierza Jonkisza (Państwowa Szkoła Muzyki Jazzowej i Estradowej na ul. Bednarskiej w Warszawie) oraz Waldemara Franczyka.

W roku 2003 został laureatem III miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Perkusyjnym we Wrocławiu. W 2008 roku był uczestnikiem Międzynarodowego Konkursu Perkusyjnego w Fermo (Włochy), w kategorii marimba. Tam po swoim występie z utworem „Chain” – Kazunori Miyake, został zauważony przez światowej sławy marimbofonistke Momoko Kamiya i zaproszony przez nią na ponowne wykonanie tego utworu podczas jej Master Class. W 2010 roku, jako jeden z finalistów konkursu dyplomantów Akademii Muzycznej w Gdańsku, wystąpił wraz z Polską Filharmonią Bałtycką wykonując II koncert marimbowy N.Rosauro. Krzysztof Narodowski do swojego sukcesu zalicza również koncert w Kanadzie z czołową wokalistką jazzową Amandą Wood. Koncertował z licznymi orkiestrami w takich krajach jak: Francja, Anglia, Włochy Grecja czy Ukraina.

Obecnie współpracuje z: Filharmonią Bałtycką, Filharmonią Słupską, Filharmonią Łódzką, Filharmonią Sudecką, Filharmonią Kaliską. Jest również perkusistą Orkiestry Symfoników Gdańskich ( wspólne występy z Lady Punk, Coma, Tymon Tymański, Czerwone Gitary i O.S.T.R.). Znany jest mieszkańcom Elbląga z koncertów Orkiestry Wojskowej, Elbląskiego Big Bandu czy pracy w Młodzieżowym Domu Kultury. Jest stypendystą Prezydenta Elbląga i Elbląskiego Towarzystwa Kulturalnego.

Szymon Zalewski – bas; kontrabasista i gitarzysta basowy, student Akademii Muzycznej w Gdańsku. Doskonale czuje się w wielu gatunkach muzycznych, oprócz muzyki jazzowej ma doświadczenie w graniu funk, rocka i muzyki popularnej. Łączy technikę gry na obydwóch instrumentach kreując własny styl. Muzyką zajmuje się od 11 lat, ma na koncie setki koncertów o zróżnicowanej tematyce. Inspiracje czerpie przede wszystkim z nowoczesnych nurtów jazzowych, jednak ceni sobie możliwość łączenia różnych stylistyk poprzez kreatywną improwizacje.

W tym roku, z okazji jubileuszu 50-lecia Elbląskiego Towarzystwa Kulturalnego, patronatem honorowym objął Letni Salon Muzyczny Prezydent Elbląga Witold Wróblewski a nasz projekt realizowany jest przy współudziale finansowym samorządu miasta Elbląg.

Patronat medialny, to Elbląska Gazeta Internetowa PortEl.pl; Elbląska Dziennik Internetowy Info.elblag.pl; Dziennik Elbląski, Telewizja Elbląska i współpraca redakcyjna z RMF Classic.

Na widzów czeka też niespodzianka, czyli konkurs inspirowany Sienkiewiczem no i atrakcyjne nagrody.

Zapraszamy do muszli koncertowej w Bażantarni                                       początek  koncertu godz. 17.00

wstęp wolny

 

Jazzowe Lato na Starym Mieście

 

„JAZZOWE LATO NA STARYM MIEŚCIE”

Już 7 czerwca 2016 roku rusza w „Krypcie” kolejna edycja koncertów jam session. Projekt „Jazzowe Lato Na Starym Mieście” realizowany przez Elbląskie Towarzystwo Kulturalne, to cykl 15 koncertów realizowanych przy współudziale finansowym samorządu Miasta Elbląg. Pomysłodawczynią jest Anna Selke i to ona zaprasza znakomitych muzyków młodego, ale nie tylko, pokolenia. „Krypta”, to w Elblągu dla jazzu miejsce szczególne, miejsce z wieloletnią tradycją dlatego też tak chętnie tu spotykają się miłośnicy tego gatunku muzyki. To tu mieścił się w latach 60. El Klub Jazzu Tradycyjnego a reaktywacja tej działalności nastąpiła w 1996 roku i z drobnymi trudnościami trwa do dziś. W roku 2016 nie zabraknie znakomitych muzyków zarówno z Elbląga, Trójmiasta jak i bardziej odległych stron kraju ale będą też niespodzianki. Warto wiec wpaść tu we wtorkowy wieczór, posłuchać dobrej muzyki, może też zagrać, porozmawiać z przyjaciółmi.

Początek koncertów godz. 20.00 – zapraszamy do Klubu Środowisk Twórczych „Krypta” ul. Kuśnierska 6 oczywiście w Galerii El.

autorem zdjęcia jest Ryszard Siwiec

 

XIX LETNI SALON MUZYCZNY

XIX Letni Salon Muzyczny czas zacząć...


KONCERT JUBILEUSZOWY

 

To już 50 lat

Już za kilka dni minie 50 lat od wpisu Elbląskiego Towarzystwa Kulturalnego do rejestru stowarzyszeń. Z tej to okazji 11 maja odbędzie się jubileuszowy koncert z udziałem Polskiej Filharmonii Kameralnej pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego a solistą będzie Konstanty Andrzej Kulka. Patronatem Honorowym obchody jubileuszowe objął Pan Witold Wróblewski – prezydent Elbląga. Patronat medialny, to: Telewizja Elbląska, Elbląska Gazeta Internetowa PortEl.pl, Elbląski Dziennik Internetowy Info.pl, Dziennik Elbląski i www.dziennikelblaski.pl

Współpraca ETK z Polską Filharmonią Kameralną sięga lat 80. kiedy to była częstym w Elblągu gościem.

Początki Polskiej Filharmonii Kameralnej sięgają roku 1982 kiedy to Wojciech Rajski stworzył orkiestrę smyczkową, złożoną z młodych, utalentowanych i pełnych entuzjazmu muzyków. Pod nazwą Orkiestra Kameralna Wojciecha Rajskiego debiutowała w czerwcu, w Teatrze Muzycznym w Gdyni, a już kilka dni później otwierała festiwal Schleissheimer Sommer w Monachium i 37. Festiwal Sommerliche Musiktage Hitzacker. Młody zespół od początku zachwycił publiczność i krytyków, co przyniosło zaproszenia na wszystkie niemieckie festiwale i do najważniejszych sal koncertowych z Filharmonią Berlińską, salą Gasteig w Monachium, Gewandhaus w Lipsku, Musikhalle w Hamburgu, Salą Pleyela w Paryżu, Musikverein w Wiedniu i Concertgebouw w Amsterdamie na czele. Od 1984 r. orkiestra występuje również w składzie powiększonym z grupą dętą i nosi nazwę Polska Filharmonia Kameralna Sopot.

Zespół koncertował głównie w Niemczech, ale również we Francji, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Belgii, Holandii, Szwecji, Danii, Luksemburgu, Anglii i w innych krajach. W 1987 r. orkiestra wyjechała na 33 koncerty do Stanów Zjednoczonych, grając m.in. w J. F. Kennedy Center w Waszyngtonie i Metropolitan Museum w Nowym Jorku. Ponownie orkiestra odwiedziła Stany Zjednoczone w 1999 r. Zespół gościł również w dalekiej Azji – w 1990 r. w Chinach i 1997 r. w Japonii. Filharmonia koncertowała z najwybitniejszymi solistami światowej sławy, wśród których byli m.in. – Mścisław Roztropowicz, Borys Pergamentschikow, Natalia Gutman, Irene Grafenauer, Sabine i Wolfgang Meyer, Guy Touvron, Misha Maisky, Raphael Oleg, Gil Shaham, David Geringas, Gary Karr, czy Ivo Pogorelić. Zespół rokrocznie jest obecny na renomowanych europejskich festiwalach, a wśród nich na – Schleswig-Holstein Musik Festival, Mecklenburg-Vorpommern, Rheingau Festival, Praska Wiosna, Weilburger Schlosskonzerte, Festival van Vlaanderen, La Chaise-Dieu i wiele innych. Polska Filharmonia Kameralna od początku swojego istnienia nagrywa płyty, których ma w swoim dorobku ponad 60. Pierwsze analogowe płyty długogrające zostały nagrane już w 1983 r. dla Wifonu i Thorofonu, a od roku 1986 nagrywała także dla: EMI, Midas, Thorofon, Claves, Sonomaster, Opus, Mediaphon, Wifon, DUX i wielu innych.

Solistą jubileuszowego koncertu jest znakomity skrzypek – Konstanty Andrzej Kulka. Urodził się w 1947 r. w Gdańsku. Od Liceum Muzycznego do końca studiów w Wyższej Szkole Muzycznej w Gdańsku pracował pod kierunkiem prof. Stefana Hermana. W 1971 roku uzyskał dyplom ukończenia studiów wyższych z wynikiem bardzo dobrym z najwyższym wyróżnieniem.

W roku 1964 będąc jeszcze uczniem Liceum Muzycznego brał udział w Międzynarodowym Konkursie im. Nicolo Paganiniego w Genui. Otrzymał tam dyplom z wyróżnieniem specjalnym. Dwa lata później zajął pierwsze miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Radiofonii Niemieckich w Monachium i od tej pory rozpoczęła się jego międzynarodowa kariera.

Od roku 1967 do chwili obecnej wykonał ponad 2000 koncertów symfonicznych i recitali na całym świecie (Europa, Azja, Japonia, Australia, Ameryka Północna i Południowa).

Grał z takimi orkiestrami jak np. Filharmonia Berlińska, Chicago Symphony, Minneapolis, London Symphony, Konzertgebau Amsterdam, English Chamber i inne. Występuje na takich festiwalach muzycznych jak w Lucernie, Bordeaux, Berlinie, Brighton, Pradze, Barcelonie, Flandrii, Warszawie i w wielu innych.

Dokonuje wielu nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych. W jego dorobku nagraniowym można wymienić między innymi koncerty: Vivaldiego, Mozarta, Mendelssohna, Głazunowa, Lalo, Bartoka, Prokofiewa, Beethovena, Brahmsa, Karłowicza, Pendereckiego, Hindemitha, Szymanowskiego i inne. Nagrał też wiele sonat i utworów wirtuozowskich. Uprawiał również kameralistykę. Bierze udział w nagraniach polskiej muzyki współczesnej (Penderecki, Lutosławski, Knapik, Bloch, Jabłoński i inni).

Za nagranie wszystkich utworów Karola Szymanowskiego otrzymał nagrodę specjalną Polskiego Radia. Również za nagrane dwa koncerty Szymanowskiego otrzymał w Paryżu w roku 1981 nagrodę "Grand Prix du Disque". Za granicą często wykonuje utwory polskich kompozytorów. Był pierwszym po Sternie wykonawcą I koncertu Krzysztofa Pendereckiego - grał ten utwór wielokrotnie w Europie i Ameryce Północnej głównie pod batutą kompozytora. Bierze udział w wielu tournee zagranicznych z polskimi orkiestrami.

Jest związany bezpośrednio z Filharmonią Narodową gdzie od 1984 roku jest na etacie solisty. Z tą też orkiestrą głównie pod batutą Witolda Rowickiego a później Kazimierza Korda objechał wielokrotnie niemal cały świat.

Od 1994 r. jest profesorem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Otrzymał wiele wyróżnień m. in. nagrody Ministra Kultury i Sztuki, nagrodę Ministra Spraw Zagranicznych za wybitne zasługi w propagowaniu kultury polskiej za granicą, Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski, wiele tytułów honorowych oraz odznaczeń okolicznościowych.

Początek jubileuszowego koncertu godz. 18.00 – sala koncertowa ZPSM w Elblągu ul. Traugutta.

Dla mieszkańców Elbląga ETK przygotowało 25 bezpłatnych 2-osobowych zaproszeń, które będzie można odbierać 09 maja w godz. 11.00 – 15.00 w siedzibie ETK przy ul. Wodnej 1 A.